COMUNICAT MOSSOS D'ESQUADRA - CIBERATAC ENDESA I ENERGIA XXI
DIVENDRES 16 GENER 2026
Us informem que recentment Endesa i la seva comercialitzadora regulada Energia XXI han patit un ciberatac que ha comportat l’accés no autoritzat a dades personals de clients, incloent-hi informació de contacte, DNI, dades de contracte i, en alguns casos, l’IBAN bancari. Les contrasenyes no s’han vist afectades, però les companyies han alertat del risc de possibles intents de phishing, suplantació d’identitat i enviament de comunicacions fraudulentes en els pròxims dies.
Per aquest motiu, i amb l’objectiu de reforçar la seguretat digital a les administracions de la comarca, us recomanem:
- Extremar la vigilància davant correus o trucades no sol·licitades relacionades amb subministraments elèctrics.
- No facilitar dades personals o bancàries per cap via no verificada.
- Revisar amb atenció qualsevol missatge que inclogui enllaços o fitxers adjunts, especialment si apel·len a urgències o incidències en facturació.
- Informar immediatament els canals oficials en cas de detectar activitat sospitosa.